Hide menu

TSKS06 Linjära system för kommunikation

Lektioner, kursdel elektriska kretsar, våren 2019

Lektionerna är inte detaljplanerade. De bör ses som resurstillfällen där studenterna har möjlighet att diskutera problemlösning med handledaren.

De är mycket oklokt att direkt kasta sig över inlämningsuppgifterna utan att först ha löst några enklare uppgifter och byggt upp en viss förståelse omkring de olika problemtyperna!

I mån av tid besvarar lektionshandledaren även frågor på inlämningsuppgifterna.

Frågor på inlämningsuppgifterna måste vara konkreta och väl genomtänkta. Det är inte meningen att handledaren skall lösa inlämningsuppgifterna åt studenterna. Det ingår inte heller i lektionshandledarens arbetsuppgifter att leta detaljfel i studenternas lösningar. Felsökning av dessa lösningar är studentens eget ansvar.

Tabellen nedan visar förslag på uppgifter som kan bearbetas i anslutning till de olika lektionerna. Uppgifterna är ur S. Söderkvist: Kretsteori & Elektronik. Övningsbok.
Tanken är att studenterna arbetar med de olika uppgifterna innan respektive lektion, för att under lektionen diskutera problemställningar, metoder etc. med lektionshandledaren.

Uppgifter inom parentes är lämpliga som hemarbete efter respektive lektion.


Lektion Uppgifter

1 1-1,1-3,1-5,1-6,1-8,1-9 (1-2, 1-7, 1-4)
2 1-10,1-12,1-13,1-15 (1-11, 1-16, 1-21)
3 1-24b), 1-29b), 1-43 (1-22, 1-28)
4 2-1, 2-3, 2-14, 2-17, 2-19, 2-21
5 2-23, 2-24, 2-28, 2-36
6 2-58, 2-31, 2-57


Last updated: 2019-01-21